GuidePedia

0

الحلقة السابعه و الثلاثون


::في مواجهة الفتن::
عبد الرحمن : مين حضرتِك؟

المتصل: انا.......

مش معقول معرفتش صوتى لسه...؟؟؟

عبد الرحمن : معلش اصلى اليومين دول بنسى بسرعه..

المتصل: الف سلامه عليك..

عبد الرحمن : مين حضرتك لو سمحتى؟؟

المتصل: انا .........

أنا نورهان ..


وما ان سمع صاحبنا الأسم حتى سرت رعشة فى جسده.. وازدادت ضربات قلبه..وتلعثم لسانه..ولم يعرف ماذا يقول..؟؟

انهى الاتصال ..وقام باغلاق الهاتف..

(نورهان.. زميلة عبد الرحمن..كانت فى احدى مدارس اللغات ولكنها كانت تحضر دروس اللغه الانجليزيه مع عبد الرحمن منذ الصغر...وكان عبد الرحمن معجبا بها كباقى زملائه وباقى الشباب ..فهى فتاة شديدة الرقه..فاتنة الجمال..من يراها يستولى عليه حسنها ورقتها..وكان الجميع يسعى الى كلمة او حتى نظرة منها..ومع ذلك فقد كانت لا تدع الفرصه لاحد ان يفعل ذلك..
حتى نجح عبد الرحمن فى الوصول اليها..ونشأت بينهما قصة حب كأغلب قصص الحب بين الشباب فى هذا السن..لكنها لم تستمر طويلا..نظرا لوفاة والدتها ..الأمر الذى جعل الوالد يأخذ نورهان لتكمل تعليمها فى انجلترا.. )



أخذ عبد الرحمن يحدث نفسه..

نورهان؟؟!!

مش معقول؟؟!!

ايه اللى فكرها بيا دلوقتى؟؟

وجابت رقمى منين؟؟

وعايزه منى ايه ؟؟

جلس عبد الرحمن فى سريره يحاول ان ينام فما استطاع حتى طلع الصبح..

وقبل ان يذهب الى الكليه..

فتح الموبايل..

وفور فتحه..

ظهر له وصول رساله جديده من نفس الرقم..

قام بفتحها..

[ أنا متاكده انك مقفلتش ..اكيد الموبايل فصل شحن..انا كنت عايزه اطمن عليك..ويارب تكون بخير........ نورهان ]

ازدادت ضربات قلب عبد الرحمن ثانية..

وتسارعت الاحداث فى رأسه تعيد له شريطا من الذكريات..


حاول ان يتغلب على تلك الوساوس..

استعاذ بالله من الشيطان الرجيم..

ثم توضأ وصلى ركعتين..

وقال فى نفسه: ان شاء الله مش هتتصل تانى..

انسى بقى يا عبد الرحمن..

انسى..


انسى..



يارب اعوذ بك من شر نفسى وشر الشيطان..يارب..

ثم ذهب الى الكليه..

انهى محاضراته كالعاده..

وذهب لصلاة الظهر فى المسجد..

بحث عن معاذ فلم يجده..

لقد طال غيابه..!!

ترى ماذا حدث له؟؟

بحث عن محمد فلم يجده ايضا..

فقرر العودة الى البيت..

وعند خروجه من باب الكليه فوجئ بشخص داخل سياره فخمه جدااااااااااا ينادى:
عبد الرحمن.. عبد الرحمن..


انه ذلك الصوت..!!

ذهب عبد الرحمن ليرى من المنادى..

إنها هي..

إنها نورهان..

نورهان : ايه ..شكلى متغير ولا ايه؟؟

عبد الرحمن : اكيد فيه تغييير..!!

نورهان : طيب اركب يلا..اركب..

تخشب عبد الرحمن فى مكانه!!

ماذا يفعل..؟؟

هل يركب وهو يعلم ان ذلك حرام شرعا ولا يحل له ذلك ..
ام يرفض وهو يعلم انها سوف تغضب كثيرا ان رفض ..؟؟!!

عبد الرحمن : حضرتك انا بركب مواصلات..

شكرا..

نورهان: هو انا هتحايل عليك ولا ايه؟؟

وبعدين ايه حضرتك دى؟؟

عبد الرحمن : آسف يا فندم.. انا مضطر امشى..

ثم تركها عبد الرحمن ورحل..

نورهان: حضرتِك..وافندم..!!

هو فيه ايه؟؟؟؟!!

مااااااااااااشى.........

ثم انطلقت بالسياره..

تابعونا ..

= = =
==

إرسال تعليق

salafeka.blogspot.com

 
Top