GuidePedia

0

الحلقة الثانية والأربعون


::. مواجهه .::

وفى صباح اليوم التالى..

ذهب معاذ الى الكلية حيث قابل عبد الرحمن ..

عبد الرحمن (محتضنا معاذ) : إزيك يامعاذ ....؟؟؟

وحشتنا والله ..؟ عامل أيه ؟؟

وأيه الغيبة الطويلة دى ؟؟

معاذ : الحمد لله ... بخير من الله ونعمة ...

إنت اللى عامل أيه ؟؟ سامع عنك أخبار كويسة بفضل الله .....


عبد الرحمن : أهو أدينى بحاول .. وربنا يتقبل .....

معاذ : إنت كنت بتكلم مين إمبارح طول الليل ؟؟؟

عبد الرحمن : أنا ..؟؟

ليه ؟؟؟


معاذ : إتصلت بيك أكتر من مرة وكل مرة يدينى مشغول ..؟


عبد الرحمن : ده تلاقى الشبكة بس كان فيها مشكلة ...

أنا هكلم مين بس ....؟؟


ده أنا حتى مش معايا رصيد ..!!!

معاذ : مش شرط انت اللى بتتصل..مش ممكن يكون حد اللى بيكلمك ؟؟

عبد الرحمن : حد زى مين يعنى ؟؟

تقصد أيه بالظبط ؟؟


معاذ : أنا عايز أتكلم معاك شوية ياعبد الرحمن

هستناك أنا وعبد الله فى الدرس النهاردة ...

عبد الرحمن : أعذرنى يامعاذ مش هقدر اجى الدرس..

أنا ورايا مشوار ضرورى فى ميعاد الدرس النهاردة..


معاذ : مش مهم الدرس !!!

خلاص .. هستناك بعد الدرس ....


عبد الرحمن : طيب ... هحاول أجى إن شاء الله فى الميعاد ..

معاذ : إن شاء الله هنستناك ..

وفى المساء .... وبعد إنتهاء درس الشيخ إبراهيم ....

جلس الصديقان معاذ وعبد الله فى إنتظار عبد الرحمن .....

مر نصف ساعة ولم يأتى .....

كانا على وشك الإنصراف ....


وإذا بعبد الرحمن قد وصل ...

عبد الرحمن : السلام عليكم ....

معاذ وعبد الله : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ...

عبد الله : إتأخرت كده ليه ؟؟

عبد الرحمن : أنا قايل لمعاذ إحتمال كبير إنى أتأخر أو ما جيش أصلا ...

معاذ : حمدا لله على السلامة ...

عبد الله بيشتكى منك إنك بقالك كام يوم مش بتحضر الدرس .... إيه أقوالك ؟؟؟

عبد الرحمن : هههههم ... أقوالى أيه بس ؟؟

إحنا فى محضر نيابة ولا أيه ؟؟؟!!!

عبد الله : أنا حاسس إنك متغير ياعبد الرحمن !!!

عبد الرحمن : مفيش حاجة والله ....

الموضوع وما فيه ....

كان فى شوية مشاويير كانوا طالبينهم منى فى البيت أعملهالهم..وشوية مشاغل فى الدراسه..عادى يعنى..

معاذ : جميل ....

لو كان ده السبب فعلا يبقى مفيش مشكله..


عبد الرحمن : يعنى أيه لو كان ده السبب فعلا ؟؟؟؟

إنت مش مصدق ولا أيه ؟؟؟!!

عبد الله : وإحنا هنكدبك ليه بس ؟؟؟

معاذ : عايز أسألك سؤال عبد الرحمن ...!!؟؟

لو أنا جيت دلوقتى وقولتلك عايز أخرج مع أختك لوحدنا ...

هتوافق ؟؟؟



( أحس عبد الرحمن بأن معاذ يعرف القصة ولكنه يحاول إيصال الأمر إليه بطريقة غير
مباشرة )

عبد الرحمن : تقصد أيه يعنى ؟؟؟!!

معاذ : زى ما بقولك كده ..!!

لو جيت وقولتلك أنا عايز أخرج مع أختك هتوافق ولا لأ .؟؟؟؟؟؟

عبد الرحمن : هو ده سؤال محتاج إجابة ...... لأ طبعا !!!

معاذ : جميل ..... طيب ... لو سألتك كمان سؤال ...!!!!

( قاطع عبد الرحمن صديقه معاذ ..... قائلا ..)

عبد الرحمن : إنت مالك انهارده يامعاذ ؟؟

من ساعة ما قابلتنى الصبح وإنت عمال تسأل

أسئلة غريبة وتقول كلام مش مفهوم ..!!

ما تقول اللى إنت عايز تقوله على طول من غير لف ودوران..؟


عبد الله : هو فى أيه يامعاذ ؟؟

عبد الرحمن : م الأخر ..... لو حد قالك أى حاجة عنى فهو ماكدبش ....!!!

واحد بيحب واحدة وناوى يخطبها ويتجوزوا ..

أيه المشكلة بقى ؟؟؟؟؟

تابعونا ..

إرسال تعليق

salafeka.blogspot.com

 
Top